Brezilyalı Trans Mahpusun Hücre İsyanı

Posted on 2 Eylül 2015

0


Hapiste Yabancı

Yabancı uyruklu trans mahpusun gönderdiği mektup Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlandı. 1 Eylül 2015 tarihli haberi sizlerle paylaşıyoruz.

Adalet Bakanlığı verilerine göre Türkiye’de 79 LGBTİ birey cezaevinde. Bunların 71’i hükümlü, 8’i tutuklu. LGBT bireyler ceza infaz kurumlarında en fazla 9, en az 3 kişi olarak tutulurken 5 cezaevinde LGBT bireyler tek başlarına kalıyor. Bu bireyler hücrede tutulmaya devam ederken kötü muamele ile de karşı karşıya.

Yabancı uyruklu LGBTİ bireyler de Türkiye’de kaldıkları cezaevlerinde aynı sorunlarla boğuşuyor. Ceza İnfaz Sivil Toplum Derneği Bünyesi’nde varolan Hapiste LGBT Grubu’na Maltepe Hapishanesi’nde yaşanan mağduriyet mektup ile iletildi.

Brezilyalı trans tutuklu 27 Ağustos 2015’te gruba gönderdiği mektupta yaşadığı mağduriyeti kaleme aldı:

“Ben hâlâ hücredeyim, koğuşa gidemiyorum. Müdüre çıktım bana söyledi ki koğuş yok. Biz burada ayrı ayrı kalıyoruz, hücredeyiz. Hücreler çok berbat, dayanamıyorum. Hücreler çok pis. Hücrede tutuyorlar bizi. Maltepe 3 Nolu bize uygun değil, 1 Noluya geri dönmemiz gerekiyor. Burada çok mağdurum ve de yalnızım. Türk…

View original post 129 kelime daha

Posted in: Uncategorized