Trans mahpus Esra Arıkan: “İşkence görüyorum”

Posted on 7 Aralık 2016

0


Hapiste Kadın

Çarşamba, 30 Kasım 2016
Trans mahpus Esra Arıkan, vasisine yazdığı mektupta cezaevinde işkence gördüğünü anlattı.

Eskişehir H Tipi Kapalı Hapishanesi’nde mahkum olan trans kadın Esra Arıkan, vasisi Merve Arıkan’a yazdığı mektupta gardiyanlar tarafından işkence gördüğünü yazdı. Esra, mektubunda havalandırmaya çıkartılmamasına itiraz etmesinin ardından, cezaevinde bulunan memurlar tarafından çeşitli hakaretlere maruz kaldığını belirtiyor.

Vasisi Merve Arıkan durumla ilgili “Trans olması sebebiyle, daha önce de defalarca hapishane yönetimi ve idaresi tarafından çeşitli sıkıntılarla karşı karşıya bırakıldığını bildiğimiz Arıkan’ın yaşadığı son durum, yazdığı mektupta maruz kaldığı hak ihlallerinin ne boyuta ulaştığını açıkça gösteriyor” dedi.

Süngerli odada işkence

Esra, mektubunda gördüğü işkenceyi şöyle anlatıyor: “10-15 kişi geldiler… Saçlarımı ‘İbne bir de saç uzatıyor’ deyip yoldular. Yere yatırdılar. Hem tehdit ediyorlar hem vuruyorlar. Biri ağzımı burnumu kapatıp beni öldürmeye çalıştı. ‘Astım krizinden öldü’ diyecek. Elini ısırdım, nefes almaya çalıştım. Dayak devam. Beni sürükleyerek süngerli odaya götürdüler. Orada da dayağa devam. Ellerimi arkadan plastik kelepçeyle bağladılar…

View original post 122 kelime daha

Posted in: Uncategorized